先來介紹這位美國歌手Charlie Puth(查理普斯)吧!

提到他一定要講到玩命關頭7的主題曲<<See You Again>>,

這首歌就是Charlie Puth和饒舌歌手Wiz Khalifa一起唱的!

CP查理的右眉毛有個疤痕,據悉是小時候被狗咬傷的

<<One Call Away>> 這首歌收錄在他的第一張專輯 <NINE TRACK MIND天馬行空> 裡,

是一首超好聽的情歌!!

一起來聽聽吧

 

<LYRICS>

I'm only one call away

我就近在咫尺
I'll be there to save the day

我會隨時到你身邊拯救你
Superman got nothing on me

超人也不如我
I'm only one call away

我就近在咫尺

 

Call me, baby, if you need a friend

打給我,寶貝,如果你需要一個朋友
I just wanna give you love

我就會予你滿滿的愛
Come on, come on, come on

來吧,來吧,來吧
Reaching out to you, so take a chance

想冒一次險接近你

No matter where you go

不論你到哪裡
You know you're not alone

你知道你不會一個人

I'm only one call away

我就近在咫尺
I'll be there to save the day

我會隨時到你身邊拯救你
Superman got nothing on me

超人也不如我
I'm only one call away

我就近在咫尺
 

Come along with me and don't be scared

跟我在一起,別害怕
I just wanna set you free

我只想讓你自由自在
Come on, come on, come one

來吧,來吧,來吧
You and me can make it anywhere

我們兩個可以到天涯海角
For now, we can stay here for a while, ay

但現在,我們可以待在這裡一會
'Cause you know, I just wanna see you smile

因為你知道,我只想看見你的微笑

No matter where you go

不論你到哪裡
You know you're not alone

你知道你不會一個人

 

I'm only one call away

我就近在咫尺
I'll be there to save the day

我會隨時到你身邊拯救你
Superman got nothing on me

超人也不如我
I'm only one call away

我就近在咫尺

 

And when you're weak I'll be strong

當你無助時我會堅強
I'm gonna keep holding on

我將不斷堅持住
Now don't you worry, it won't be long, Darling

親愛的你別擔心,我不會讓你等太久
And when you feel like hope is gone

而當你感到絕望時
Just run into my arms

就投入我的懷抱吧

 

I'm only one call away

我就近在咫尺
I'll be there to save the day

我會隨時到你身邊拯救你
Superman got nothing on me

超人也不如我

I'm only one, I'm only one call away

我就近在咫尺,近在咫尺
I'll be there to save the day

我會隨時到你身邊拯救你
Superman got nothing on me

超人也不如我

I'm only one call away

我就近在咫尺

I'm only one call away

我就近在咫尺

 



有沒有感動到呢~這首浪漫情歌

小編個人超喜歡阿,最近被這首歌洗腦惹XD

好拉那我們就期待CP查理給我們更多驚喜吧哈哈~

 

以上為Lisa個人翻譯,若要複製轉貼請註明出處 , 謝謝!

arrow
arrow

    lisa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()