close

身為電影<歌喉讚>的經典曲子,<<Cups>>這首歌除了旋律簡單琅琅上口,

連用杯子打節奏的特技也很火紅!

 

順帶一提,小編覺得歌喉讚這部蠻值得看的!目前有一二兩集,好喜歡第二集的Das Sound Machine 阿,超帥的!!

沒看過的朋友們快去看看吧~~

 

今天Lisa要翻的就是這首歌,老實說歌詞也十分平易近人!!((絕對不是因為我想偷懶阿ㄎㄎ

<LYRICS>

I got my ticket for the long way round

我拿著車票,準備展開一趟遙遠的旅程
Two bottles of whiskey for the way

沿途伴著我的是兩瓶威士忌
And I sure would like some sweet company

但我更想要你甜蜜的陪伴
And I'm leaving tomorrow, what do you say

而我明天要離開,你會怎麼說

 

When I'm gone

當我走之後
When I'm gone

當我走之後
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我
You're gonna miss me by my hair

你會想念我的髮
You're gonna miss me everywhere, oh

哦,你會想念我的全部
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我

 

When I'm gone

當我走之後
When I'm gone

當我走之後
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我
You're gonna miss me by my walk

你會想念我的倩影
You're gonna miss me talk, oh

哦,你會想念我的聲音
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我

 

I got my ticket for the long way round

我拿著車票,準備展開一趟遙遠的旅程
The one with the prettiest of views

一趟擁有最明媚風景的旅程
It's got mountains

有崇山峻嶺
It's got rivers

有溪水潺潺
It's got sights to give you shivers

有令你驚嘆的美景
But it sure would be prettier with you

但若有你在,一切必定更美

 

When I'm gone

當我走之後
When I'm gone

當我走之後
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我
You're gonna miss me by my walk

你會想念我的倩影
You're gonna miss me by my talk, oh

哦,你會想念我的聲音
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我

 

When I'm gone

當我走之後
When I'm gone

當我走之後
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我
You're gonna miss me by my hair

你會想念我的髮
You're gonna miss me by my everywhere, oh

哦,你會想念我的全部
Oh you're sure gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我

 

When I'm gone

當我走之後
When I'm gone

當我走之後
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我
You're gonna miss me by my walk

你會想念我的倩影
You're gonna miss me by my talk, oh

哦,你會想念我的聲音
You're gonna miss me when I'm gone

當我走之後,你一定會很想念我

 


 

<NOTE>

小編個人最喜歡"It's got sights to give you shivers"這句,

跟上一句的"rivers"押韻,是讓人眼睛為之一亮的寫法~!

那今天就到這裡惹~下次見

 

以上為Lisa個人翻譯,若要複製轉貼請註明出處 , 謝謝!

arrow
arrow

    lisa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()