close


哈囉大家~今天要譯的是Taylor Swift版的 <<Last Christmas>>



個人覺得比原版再輕快一些~一起來聽聽吧!


<LYRICS>

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人
 

Once bitten and twice shy

有過一次傷心經驗,我記取教訓

I keep my distance

我和你保持距離

But you still catch my eye

但我仍無法將視線移開你

Tell me baby, do you recognize me

親愛的,你還記得我嗎

Well it's been a year

也罷,事隔一年

It doesn't surprise me

忘記也是正常
 

Merry Christmas

那年聖誕

I wrapped it up and sent it

我將禮物包好送給你

With a note saying I love you I meant it

附上一張紙條寫著"我愛你"

Now I know what a fool I've been

現在我才知道我之前是多麼地傻

But if you kiss me now

但若你現在給我個吻

I know you'll fool me again

我知道我仍會如傻瓜般墜入情網
 

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

A crowded room and friends with tired eyes

擁擠的房間裡,朋友們帶著疲憊的眼神

I'm hiding from you and your soul of ice

我躲著你和你冰冷的靈魂

My god I thought you were someone to rely on

天啊,我原以為你是個可以依賴的人

Me, I guess I was a shoulder to cry on

結果呢,我只是你難過時傾吐的對象而已

 

A face on a lover with a fire in his heart

一個內心炙熱如火的戀人

A girl on a cover but you tore her apart

一個堅強的女孩,你卻使她心碎

Maybe this year, maybe this year

或許就是今年,就在今年

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

And last Christmas…

去年聖誕節...

And this year…

今年聖誕節...

It won't be anything like, anything like

不會再重蹈覆轍,絕不重蹈覆轍

 

Last Christmas I gave you my heart

去年聖誕,我送給你我的真心

But the very next day you gave it away

但就在隔天,你將它送給別人

This year to save me from tears

今年聖誕,我不想再傷心

I'll give it to someone special

我要將我的愛留給真心待我的人

 

ps. 此次英文歌詞來源為"Mojim.com魔鏡歌詞網 "

 

以上為Lisa自行整理,若要複製轉貼請註明出處 , 謝謝!

 

 

arrow
arrow

    lisa 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()